17.04.2011

Orrleiken

I går dro jeg og fem andre jenter på orrleik.
Spente la vi oss i en av gapahukene, som vi hadde bygget på forhånd.
Vi ventet og vi ventet, og det regnet og det regnet...
I firetida hørte vi noen rare lyder, og da fikk vi se fire orrfugler, 15-20 meter foran oss.
Men da jeg skulle ta bilde, var dette alt jeg fikk:..




Orrfuglene ble der bare i ca. 15 min, før de fløy avgårde.
Siden det var så surt og kaldt, bestemte vi oss for å dra hjem,
 vi hadde tross alt både sett og hørt de,
og det fristet ikke så veldig å vente på at de skulle komme tilbake,
det var jo ikke sikkert at de kom tilbake i det hele tatt...


Håpet om å få tatt et slikt bilde brast fort...
(Bildet er fra Erlings fotoblogg)



Gapahuken tålte ikke tyngden av alt regnet, og seg sakte men sikkert sammen...



Og selv om vi tettet den så godt vi kunne, ble vi temmelig våte...

(soveposen min hengende til tørk...)

Tross det stygge været hadde vi en trivelig tur!
Jeg er ganske sikker på at jeg vil gjøre det igjen, for jeg vil gjerne ta bilder av disse fuglene,
men uten alt regnet såklart...


Har du vært på orrleik før?
Liker du å ta bilder av skogens dyr?
Jeg har økt størrelsen på bildene i de to siste innleggene, ble det bedre?

Signe Amalie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar